tisdag, juni 22, 2010

Om kläder



På förra KF, det före budgetmötet, sprang Sydsvenskan runt på minglet innan och fotade politiker till ett reportage om kläder. En fin balansgång mellan ganska töntig journalistik och en möjlighet för folk att faktiskt se vilka som är deras politiker. Så det var kanske ganska bra och viktigt ändå. Jag tyckte dock att det var lite pinsamt, eftersom jag på detta möte faktiskt inte alls hade klätt upp mig på något sätt. Som jag ändå brukar göra. Lite. Istället var jag klädd i jeans och hoodie, passande för att agera flytthjälp under dagen åt en vän. Jaja. Jag hade iallafall humanistkårens Projekt Athena-tröja på mig. Alltid nåt. Men det frågade de såklart inte om.

På nätet kan man testa sina kunskaper, och gissa vilken politiker som hör till vilket parti. Det tycker jag är lite töntigt dock. Men gör testet du med! 41 % anser uppenbarligen att jag ser ut som en miljöpartist. Shit.