onsdag, juni 16, 2010

Budget KF 2010



Imorgon går 2010 års version av budget-kommunfullmäktige av stapeln. Under två dagar ska vi fördela 4,8 miljarder av kommunens pengar på olika intressanta och viktiga saker!

Jag känner mig alltid hyfsad oförberedd inför budgetmöten. Helt plötsligt förväntas man kunna förklara exakt vart de där 5,5 miljonerna vi har extra i vår budget till kultur- och fritidsnämnden ska gå till, och precis vad vi menar med mer resurser till drogförebyggande arbete. Men när man väl står där och pratar lite allmän ideologiskt och lyckas dyka ner i några konkreta exempel går det oftast ganska bra.

För er som inte vill missa en enda sekund av budget-KF: Titta på webben (gå via www.lund.se) eller på S-teve, 8.30-22.30 torsdag och fredag!

Jag ska blogga så mycket jag orkar och hinner, jag lovar.