söndag, april 06, 2008

Lyft debatten från sandlådenivå!

Egentligen borde jag inte, men jag har gått runt och irriterat mig i ett dygn nu (kanske för att jag inte har kunnat göra så mycket annat då jag har åkt på en rejäl förkylning). I går kunde vi läsa i sydsvenskan att en av lunds mer främlingsfientliga politiker blivit hotad (igen) av AFA (sedär, de finns fortfarande alltså). Det är såklart beklagligt. Nej, det är förjävligt. Jag hatar små obskyra autonoma grupper som AFA, och alla andra grupper i den riktningen. De förstör mer för mig än de gör för de främlingsfientliga. Den utsatta politikerna bloggade om eländet, vilket i sig är i sin ordning. Däremot blir jag irriterad när folk beter sig som småbarn. Att publicera en bloggpost som är så låg och barnslig som denna är långt bort från den politiska världens vett och sans. Det är att låta den politiska debatten sjunka till pajkastning på sandlådenivå. Jag biter mig i tungan och undviker att ge igen med samma mynt (alla organisationer har ju kopplingar till sådant folk som de egentligen inte vill ha med att göra, vissa mer än andra). Skärp dig!