onsdag, maj 02, 2007

Från mörkret stiga vi mot ljuset...

Då var det över, årets första maj. Som alla andra älskar jag såklart första maj, det är en liten mini-valrörelse varje år. Men tyvärr brukar jag ha så mycket att göra att jag inte hinner njuta av dagen, därför kanske det skulle stå äntligen över. Årets demonstration i Lund samlade 550 personer (riktigt bra) och gick under huvudparollen: "Rättvisa och solidaritet - mot högerpolitiken". Jag intervjuades av sydsvenskan, läs deras mycket välskrivna artikel här. Som vanligt var (v)-tåget dubbelt så stort som både sossarnas och "det röd-svarta", men inte lika stort som Malmö-tåget som samlade 1500 personer!

Idag ska jag samla ihop mina studier, som blivit lite lidande under valborg och första maj. Dessutom väntar ett gruppmöte med sossarna och mp i BSN Lund Öster i Södra Sandby senare ikväll.

För övrigt har LTH:s studiecentrum den perfekta kombinationen av billigt kaffe, många eluttag (i taket, mycket spexigt!) och trådlöst nätverk. Dessutom vill jag rekommendera följande artiklar i studenttidningen Lundagård: 1) ett fruktansvärt underhållande debatt-påhopp på Vänsterns Studentförbund 2) reportage om Var Glad Spexarna där min granne Rasmus och hans flickvän Annika intervjuas. Mycket nöje!